Den derre mestringsfølelsen… JA TAKK!

Tjohei lørdag!
I dag skal julebordssesongen settes i gang, for i kveld blir det “venninnegjengens julebord” hjemme hos meg og det vet jeg kommer til å bli en bra kveld. Ellers startet lørdagen ganske bra med en fin treningsøkt på hjemmegymmet. Jeg har de siste ukene testet 100 kg i knebøy (high bar) hvert fall 2 ganger med fail, men i dag satt den endelig. Faktisk så ble det to single reps på 100 kg, noe som er tangering av pers med high bar, og 2,5 kg under pers med lowbar-knebøy. Dette ga med så adrenalinkick og endorfinrus at hodet mitt bestemte seg for å teste ut 20 pullups i samme økt. Det ble seigt, men jammen fikk jeg ikke dratt meg opp 20 ganger i ett sett, og sist gang det skjedde så var jeg hvert fall 4-5 kg lettere enn det jeg er nå, og jeg jobbet hardt for å øke pullups-antallet i konkurransesammenheng. Så ja, det er godt trøkk på trening for tiden! Tidligere i uken ble det blant annet 35 dips, 3×3 på 127,5 kg i markløft og 3×8 på 85 kg i knebøy – noe som er bra tall for min del 😉 

Hellå treningsglede og mestringsfølelse! 😀

Hvis noen lurer på hvordan jeg legger opp treningen min for tiden så er svaret veldig kjedelig, og veldig enkelt: Jeg lytter til kroppen, sørger for nok søvn og nok mat, og vet best hva jeg bør trene den og den dagen basert på energinivå, hva jeg faktisk har lyst til og hva jeg synes er gøy. Og jeg forsøker fra uke til uke på en eller annen måte å øke volumet i treningen. Enten ved å løfte tyngre, ta en repetisjon mer eller ett ekstra sett. Ellers så kan jeg også leke meg med nye varianter av en bestemt øvelse, eller korte ned på pauser. Så simpelt, men samtidig så vanskelig for noen. Jeg trives jo best med å være min egen coach, rett og slett fordi jeg best vet hvordan kroppen responderer på ulike aktiviteter, og fordi jeg slipper å ha et press på meg med å skulle trene “det og det”, den og den dagen. Når det er sagt så er jeg ekstremt heldig fordi jeg jobber jo på et treningssenter hvor jeg har kolleger som gjerne hiver seg på øktene mine, hvis det passer seg, og det bidrar til bare enda mer motivasjon og treningsglede. I tillegg plukker man gjerne opp noen tips her og der for hvordan man kan bli enda bedre teknisk og lignende. Er det en ting jeg alltid vil være veldig klar over så er det at man aldri blir utlært i treningsfaget, noe som virkelig holder meg gående, kunnskapstørst og nysgjerrig. Det er så viktig med input, ny inspirasjon og det å hele tiden kunne få økt kompetanse på en eller annen måte. 

Jo mer man vet, dess mer vet man at man ikke vet.

Hvis du skulle være interessert i oppfølging og samarbeid med meg (begrenset antall plasser!) , så husk  tilbudene jeg har på ulike helse- og coachingtjenester denne uken:
Online oppfølging med treningsprogram, 1000 kroner rabatt – les mer HER
Online oppfølging med kostholdsmeny, 500 kroner rabatt – les mer HER
“Sunn Start med Silje” – hefte som vil være ditt verktøy til en sunnere livsstil, 40% rabatt – les mer HER

Send meg en mail for påmelding og/eller hvis du har noen spørsmål, ønsker referanser etc: [email protected]

(egenreklame)

GOD HELG!

BqjuRKLgyjD

– Silje Bjørnstad – 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg