Film: 2xkroppsvekt trapbar og en liten pers i dips

Et par dager med totalt treningsfri i tillegg til julemat fra morgen til kveld trenger virkelig ikke å være negativt i det hele tatt. I dag har jeg fri fra jobb og rett etter at jeg stod opp dro jeg på trening. Der var jeg i cirka tre timer (……) og bare kosa meg så sinnsykt med både frontbøy, benkpress, sumomarkløft, hipthrust, rygghev og ikke minst trap-bar og dips.

 

I dag klarte jeg å ta dobbel kroppsvekt i trapbar (altså 107,5 kg med en kroppsvekt på 53,7 kg), noe som jeg hadde veldig lyst til å klare før året var omme. Og når ting går i boks så er det bare en så ubeskrivelig deilig følelse.

video:trapbar1075kg
Selv om klassisk markløft står bomstille når det gjelder 1RM så går i alle fall andre ting fremover!! 😀 😀 😀
Det ble en spontan dips-testing også, noe som endte med en liten pers på 17 stk (1 mer enn forrige pers):

video:dips18

Og med en herlig endorfinrus i kroppen kommer jeg til å glise like bredt resten av dagen. 

(Obligatorisk “happy-face-bilde”)

Desembermåneden har virkelig vært en oppløftende treningsmåned for min del: pers i pullups (10 stk), pers i chins (11 stk), pers i knebøy (77,5kg med mer inne) og som nevnt pers i trap-bar og dips. Å sette seg et mål og faktisk jobbe for det, for så å klare de målene man setter seg er i alle fall en stor treningsmotivasjon for min del.  Jeg har fokus på det jeg har lyst til å klare, det jeg vet vil gi meg treningsglede og ikke minst en følelse av å være fornøyd – noe som jeg tror er veldig viktig i en verden som stadig blir mer opptatt av utseende, kroppspress og det å konstant sammenligne seg med andre. Jeg skal ikke gå inn i detaljer eller bli veldig dyp her nå, men det er lov til å stoppe opp en gang i blant og bare være stolt over seg selv og den prestasjonen man gjør når man faktisk er fornøyd – i stedet for å “jage” etter noe som er “bedre” hele tiden. 

Anyway…. Jeg GLEDER meg til å sette meg nye mål for det kommende året og ikke minst jobbe på lag sammen med kroppen – det gir meg så ubeskrivelig mye. 

– Silje Bjørnstad – 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg